۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۵۹۲۴۷۹
آیت الله موسوی اصفهانی در گفت وگو با رسا:

روحانیت به برکت انقلاب عزت بیشترپیداکرد|خدمات متقابل حوزه ونظام تقویت شود

روحانیت به برکت انقلاب عزت بیشترپیداکرد|خدمات متقابل حوزه ونظام تقویت شود
نماینده خبرگان با تأکید بر این که خدمات متقابل حوزه و نظام باید تقویت شود، حوزه علمیه و روحانیت را علت محدثه و مبقیه انقلاب دانست.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، نماینده خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به خدمات متقابل حوزه و انقلاب اظهار داشت: حوزه‌های علمیه، سرچشمه انقلاب اسلامی بوده است.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به حمایت همه جانبه حوزه‌های علمیه از انقلاب اسلامی بیان کرد: انقلاب به واسطه حضرت امام خمینی(ره) شروع شد و علما و فضلا از ابتدا حامی امام راحل، بوده اند.

آیت الله موسوی اصفهانی در ادامه با بیان این که حوزه‌های علمیه از سال 42 و زمان آغاز انقلاب تا امروز بزرگترین حامی آن بوده اند، به خدمات نظام اسلامی به حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی نیز خدمات گسترده‌ و فراوانی به حوزه شده است.

وی عنوان کرد: توسعه حوزه‌های علمیه و مراکز تحقیقی، ایجاد انتشارات مختلف حوزوی، تربیت فضلای برجسته، تأسیس حوزه های علمیه در سراسر کشور و در سطح گسترده از جمله خدمات پربرکتی است که به واسطه انقلاب اسلامی حاصل شده است.

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که حوزه‌ علمیه مؤسس انقلاب اسلامی است، بیان کرد: امام راحل، رهبر معظم انقلاب و بیشتر مسؤولان نظام اسلامی در رده‌های مختلف، به صورت مستقیم و غیرمستقیم تربیت یافته حوزه علمیه بوده اند، بسیاری از افراد دانشگاهی هم که در گذشته و امروز مسؤولیتی در دستگاه انقلاب اسلامی داشته اند، پرورش یافته دستگاه شهیدانی همچون مفتح، مطهری و بهشتی بوده اند.

آیت الله موسوی اصفهانی ادامه داد: خدمات متقابل حوزه و انقلاب اسلامی، خدماتی ریشه‌ای است که تاکنون جریان داشته و در آینده نیز حوزه‌های علمیه باید طلاب و مردم را از نظر فکری تغذیه کرده و از نظر عملی و در امور اجرایی به آنها کمک کنند.

وی در پایان ابراز داشت: امیدواریم تا زمان ظهور حضرت بقیه الله الاعظم(عج) خدمات متقابل حوزه علمیه و انقلاب اسلامی ادامه داشته باشد./876/ت302/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 16
ارسال نظرات